Wednesday, December 14, 2011

Ce este şi cum se face humusul?


Humusul a devenit noua mea obsesie culinară. Mă scapă de stresul „nu am ce mânca” atunci când nu mai am timp să gătesc şi când foamea îmi mănâncă din răbdare. Nu are sens să apelez la fast food când am la îndemână cea mai delicioasă gustare preparată chiar de mine.

Humusul clasic este o pastă făcută din năut la care se adaugă ulei de măsline, tahini (pastă de susan), usturoi, zeamă de lămâie şi chimion. Seamană mult cu fasolea bătută, dar are o dulceaţă aparte.

Dacă vrei să încerci şi tu, cel mai bine este să-l faci în casă pentru că cel cumpărat nu este întotdeauna foarte bun.

Ai nevoie de 150g năut uscat, 100g tahini, zeama de la o jumătate de lămâie, 3 linguri ulei de măsline, sare, piper, chimion şi un căţel de usturoi.

Se lasă năutul la înmuiat între 6 şi 12 ore, apoi se fierbe timp de o oră. Se scurge bine. Se pun toate ingredientele într-un blender şi se mixează bine până se formează o pastă. Dacă ţi se pare prea groasă, mai poţi adăuga ulei sau apă minerală.

Bineînţeles că aceasta nu este o reţetă bătută în cuie aşa că ingredientele variază după bunul tău plac. După ce mai experimentezi poţi încerca tot felul de combinaţii.

Eu, de exemplu, înlocuiesc uleiul de măsline cu ulei de floarea soarelui presat la rece, renunţ la zeama de lămâie şi înlocuiesc chimionul cu pudră de cayenne (foarte puţină pentru că este picantă). Sare nu folosesc pentru că îmi place gustul năutului simplu.

Mai poţi încerca şi reţetele următoare:

Humus cu sfeclă roşie
Humus cu ceapă roşie şi condimente indiene
Humus fierbinte cu boia, chimen prăjit şi ulei de usturoi
Humus de morcovi cu lipii
Humus din mazare şi fasole boabe cu brânză de capră şi pâine ţărănească
Humus cu pastă picantă de harissa
Humus cu lămâie şi coriandrul

http://www.goodfood.ro/articol/ce-este-si-cum-se-face-humusul.html

No comments:

Post a Comment